Postpartum food

Moeders zijn magische wezens! En vooral tijdens de postpartum periode mag ze gedragen, gevoed, verwent en verzorgd worden door haar omgeving. De energie en aandacht van de moeder hoeft alleen maar uit te gaan naar haar eigen herstel, de verzorging van de baby(s) en het samen landen.

Goed eten is een essentieel onderdeel van goed herstel. Volgens eeuwenoude tradities van vrijwel álle culturen draagt gezond, voedzaam en makkelijk verteerbaar voedsel gedurende de eerste 40 dagen (6 weken) bij aan het het herstel van de moeder, de borstvoeding, de hormonale balans en zelfs de gezondheid van de moeder in de rest van haar leven.

 

Ik help graag mee om het kersverse gezin een goede start te geven!

 

Wat krijg je?

  • Verwarmende en helende soepen
  • Warme gerechten die niet te zwaar vallen
  • Zoete snackjes voor tussendoor (of tijdens het voeden)
  • Ontbijtjes die een goede start van de dag geven
  • Thee en Golden Milk
  • Dadels, Gedroogde vruchten, avocado en verse eitjes
  • Het eten zal discreet en in stilte worden gebracht, zonder te storen
  • Hoeft enkel verwarmd te worden, vanuit koelkast of vriezer

Denk aan gerechten als Kitchari, groente stoof, gevulde soep, Congee en Momma-bowls.

Ik trek bouillons van biologische groenten en/of biologische kippen. Ook voor vrouwen die doorgaans vegetarisch of veganistisch eten, kan het van toegevoegde waarde zijn om tijdens de postpartum periode wel soepen en gerechten obv kippenbouillon toe te voegen. In de ‘liquid golden broth’ zitten naast allerlei vitaminen en mineralen ook gelatine. Dat is ontzettend goed voor je spijsverteringsstelsel, maag en milt. De aminozuren die erin zitten helpen je lichaam om nog meer van de proteïnen op te nemen. Ook is het heel hydraterend voor je lichaam door de elektrolyten die het bevat. Ook balanceert het de Vata in je lichaam na de baring. Veel voordelen dus!

Maar mocht je toch liever vegetarisch of veganistisch willen eten tijdens de kraamtijd kan dat uiteraard ook. Mijn vegan bouillon trek ik uit diverse soorten biologisch gekweekte paddenstoelen en zeewieren. Deze zit ook bomvol goede nutriënten, vitamines en mineralen, die het immuunsysteem ondersteunen. 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s